Anahtar Kelime Nedir? Nasıl Kullanılır?

Google
Anahtar Kelime sitemizin arama motorları aracılığıyla trafik alması için olmazsa olmazlarındandır. Anahtar kelime veya kelimeleri olmadan üretilen bir içeriğin arama motorları bazında başarılı olması neredeyse imkansızdır. Seo uzmanları da anahtar kelimenin önemine her geçen daha çok dikkat çekmektedir. Benim de gözlemlediğim kadarıyla anahtar kelime analizi yapılarak üretilen içerik diğerlerine göre her zaman  ön plandadır.

Konuyu biraz daha açarak örnek vermek gerekirse,

Bir siteniz var düzenli olarak içerik üretip yayınlıyor ve ürettiğiniz içeriği sahip olduğunuz tüm sosyal ağlarda paylaşıyorsunuz. Bu paylaşımlarınızdan belirli bir trafik elde ediyor ve belirli okunma oranlarına sahip oluyorsunuz.
Peki sonra ne oluyor?
Ben söyleyeyim. Üretmiş olduğunuz içerik zamanla gündemden düşüyor ve site trafiğiniz için yeni paylaşımlar yapma ihtiyacına giriyorsunuz.
O zaman burada bir soru devreye giriyor.
Kalıcı ya da uzun yıllar gündemden düşmeyen içerik üretmek mümkün mü?
Evet mümkün.
Nasıl mı?
Elbette Anahtar Kelime  kullanarak.
Aslında biz yıllardır anahtar kelimeyi kullanıyoruz. Lakin farkında değiliz.
Örneğin,
Bir konu hakkında bilgi toplamak istediniz. Yapacağınız ilk şey herkes gibi Google arama motoruna girip bilgi sahibi olmak istediğiniz konuyu taratmak. Peki bilgi sahibi olmak istediğiniz konuyu Google’da nasıl taratıyorsunuz?
Cevap: Elbette anahtar kelime kullanarak.
Nasıl mı? Biraz daha açalım.

Anahtar kelime anlatmak istediğiniz konunun en yalın ve en sadeleştirilmiş halidir. Bu yüzden içeriğimizin özüne etki eden bu kelimeleri dikkat ve özenle içeriğimize serpiştirmek bizi ön plana çıkaracaktır. Ayrıca anahtar kelime veya kelimelerini içeriğimizde doğru bir şekilde konumlandırabilirsek okuyucunun dikkatini celbederek sitemize bağlılığını arttırabiliriz.
Buraya kadar anahtar kelimenin önemini anlatmaya çalıştım. Bundan sonra,
1-Anahtar kelime nasıl belirlenir?
2-Anahtar kelime aracı olan programlar nelerdir?
3-Anahtar kelime veya kelimeleri sitemizde nasıl kullanmalıyız?
Sorularını yanıtlayarak anahtar kelime konusunu mercek altına alarak daha dikkatli inceleyelim.

Anahtar Kelime Nasıl Belirlenir?

Bir içerik üreteceğiz ve üreteceğimiz içeriğin anahtar kelimelerinin ne olduğunu bilmiyoruz ne yapmalıyız?
Öncelikle üreteceğimiz içerikte anahtar kelimenin olmasını istiyorsak, Google’dan ve diğer arama motorlarından da trafik almasını da istiyoruz demektir. Bu sebeple üreteceğimiz içeriğin arama motorlarınca taratılıyor olması gerekir. Arama motorlarınca taratılmayan bir içeriğin anahtar kelimesinin de ne olduğu çokta önemli değildir. Çünkü biz o içeriği zaten arama motorlarının dikkati için üretmemişiz demektir. Uzun zamandır bloğumda yayın paylaşıyorum ama hiç arama motorlarınca trafik alamıyorum diyorsan sorunun cevabı da işte tam olarak burada. Demek ki paylaştığın yayınlar insanlar tarafından arama motorlarında taratılmıyor.

Peki arama motorlarında taratılan bir içerik konusu bulduk anahtar kelimelerini nasıl belirleriz?
Bu soruya daha önce yayınlamış olduğum Bumerang Üyeliği Nedir? Üye Olmalı Mıyım? İçeriğiyle cevap vereyim.
Anahtar kelime kullanarak içerik yayınlamaya karar verdim. Ardından herkesçe bilinen Bumerang konusunu ele almak istedim. Yazımı ön plana çıkarmak için anahtar kelime analizi yaparak vurgulamak istediğim noktaları tek tek belirledim. Sonuçta Bumerang üyeliği konusunda yazacağım makalemdeki anahtar kelimeler şöyle oldu.
-Bumerang nedir?
-YazarKafe
-Boomands
-Bumerang network
Gördüğünüz üzere Bumerang konusunda bile 4 farklı anahtar kelime bulmuş olduk. Özellikle Google ve diğer arama motorları bu anahtar kelimeleri yazımla ilişkilendirerek beni daha üst sıralara taşıdı.

Anahtar Kelime Aracı Olan Programlar Nelerdir?

Yazdığımız konuya göre anahtar kelimeleri bulmamıza yardımcı olan birçok program var. Biraz araştırma yaptığınızda karşınıza birçok seçenek çıkar. Bende bu konu ile alakalı araştırmalar yaptım. Sonuç olarak ben anahtar kelime aracı olarak Google Adwords’ü kullanıyorum ve kesinlikle size Google Adwords’ü tavsiye ederim.

Adwords

Google tartışmasız en büyük arama motoru. Eğer Alexa ve rakiplerimizin karşısındaki sıralamada Google’dan trafik alarak yükselmek istiyorsak Google’nın çalışma prensibi ile iç dinamiklerini öğrenmeliyiz. Bunun için Google’nin kendi servisi olan Adwords’ü kullanmaktan daha doğal bir durum olamaz. Üstelik Google Adwords üyeliği ücretsiz. Gmail hesabınız ile Adwords’e buradan ulaşabilirsiniz.

Google Adwords’e kayıt oldum yazacağım konunun anahtar kelimelerini nasıl öğrenirim?
Cevap: Elbette Adwords anahtar kelime planlayıcı ile.
Adwords hesabımıza giriş yapıyoruz araçlar kısmına tıklayarak planlama bölümünden anahtar kelime planlayıcıya tıklıyoruz. Ardından açılan sayfada Yeni anahtar kelimeleri bulun ve arama hacmi verilerini alın başlığının altındaki Bir kelime öbeği, web sitesi veya kategori kullanarak yeni anahtar kelimeler arayın kısmına tıklıyoruz. (Aşağıdaki görselde siyah kalem ile işaretli alan)

Anahtar kelime planlayici
Ardından açılan pencereye kaleme almak istediğiniz konuyu yazdıktan sonra fikir al butonuna tıklayarak taratın. (Aşağıdaki görselde işaretli)

Anahtar kelime planlayici

Böylece paylaşmak istediğiniz yazı insanlar tarafından Google’da aratılıyor mu? Öğrenmiş olursunuz. Aramalarınıza tarih aralığı veya ülke gibi ayrıcalıklı kriterler ekleyerek daha isabetli sonuçlara ulaşabilirsiniz. Örneğin tatil kelimesi daha çok yaz aylarında insanlar tarafından arama motorlarınca taratılır. O yüzden tatil anahtar kelime odaklı bir yazı paylaşacaksanız yaz aylarını beklemenizde fayda var derim.

Anahtar Kelimeyi Sitemizde Nasıl Kullanmalıyız?


Her ne kadar anahtar kelimeli yazacağımız konunun insanlar tarafından taratılması önemli olsa da kiminle aşık attığımızda önemli. Yazacağımız konu ile alakalı yıllardır içerik üreten ya da sermayesi çok televizyon ve internet dünyasında bangır bangır reklamları yapılan sitelerin önüne geçmek için çaba harcamak boşa zaman ve enerji kaybından başka bir şey değildir. Rakip analizi yapmadan sırf arama motorlarınca daha çok aratılıyor diye yazacağımız konuyu anahtar kelimelerle süsleyip büyük firmalarının önünde sıra almasını umut etmek boş hayaldir. Öncelikle yazacağımız konuyu daha önce kimler yazıp kimler çizmiş, nasıl yazmış ve öne geçmek için ne yapmalıyım? Sorularını yanıtlayarak rakibimizi tanımamız gerekiyor. Rakibimizden daha iyi yazamıyorsak paylaştığımız içeriğin anahtar kelimeli olmasının da pek ehemmiyeti olmaz. Çünkü sırf içeriğimizde anahtar kelime barınıyor diye arama motorları listesinde ilk sıralarda yer alamayız. Yapmamız gereken şey hem yazacağımız konu ile alakalı anahtar kelimeleri yazımızda bulundurmak, hem de rakibimizden daha iyi yazarak arama sıralamasında onun önüne geçmek olmalıdır.

Önemli Not

Anahtar kelimenin yazı içerisinde kullanımı da önem arz etmektedir. Tıpkı bir yazıda nasıl giriş, gelişme, sonuç bölümleri varsa anahtar kelime de yazı içerisine bu şekilde dağılım göstermelidir.
Dikkatimizi çekmesi gereken diğer bir konuda,  anahtar kelimenin yazı içerisinde abartılacak bir şekilde kullanımından kaçınılması olmalıdır. Bir yazı içerisinde olması gerekenden fazla anahtar kelime bulundurmak arama motorlarınca spam olarak algılanır ve geri dönüşü zor olan büyük hasarlara neden olabilir.

Anahtar kelime ile alakalı bildiklerimi sizinle paylaştım. Takıldığınız ve eklemeniz gereken bir konu varsa sizi yorum kısmında bekliyor olacağım. 😊



Yorumlar

Bizi Takip Edin