Uzak Durulması Gereken 10 İnsan Tipi

Hayatımız belli bir seyirde ilerlerken bizi mutsuzluğa, karamsarlığa veya umutsuzluğa sürükleyen insanlar vardır. Bu tip insanları yaşantımızdan uzak tutmak kendimize yapacağımız iyiliklerin en başında gelmelidir. Çünkü bu tarz insanlar bize hiçbir fayda sağlamazken, yaşantımızda var olan güzellikleri de baltalamayı kendilerine görev edinirler.

Hayatımızı çekilmez hale getiren bu insanları gelin biraz daha yakından tanıyalım.


kizgin adamlar, yaka yakaya gelmek

Egoist

Kendisinden başkasını düşünmeyen, her ortamda hep ben önce ben anlayışını benimseyen bu insanlarla beraber bir paylaşımda bulunmak neredeyse imkansızdır. En ufak bir menfaatin bile kendilerine ne getireceğini hesaplamaya kafa yoran bu insanlarla mutlu olmak, sahra çölünde şelale olduğuna inanmaya benzer. Ne demişler;

Veren eli herkes öper vermeyen eli kim ne eyler.

Karamsar Yada Kötümser

Bardağın boş değilde dolu tarafına baksana be adam! Lafı tam bunlar için söylenmiştir. Bu insanlar her şeyde bir olumsuz durum bulur yada keşfederler. Örneğin aklınıza hayatınızı değiştirecek güzel bir fikir geldi diyelim. Hemen bu fikirin olumsuzluklarını düşünür, olumsuzluk olmasa bile yaratır ve tam bir aymazlıkla bu işin oluru bu, sana yaramaz, olmaz yada zarar edersin diye tüm olumsuz düşüncelerini önünüze kusar ve sizi çaresizliğe sürükler. Aman aman diyim! Bu adamları kapınıza bile yaklaştırmayın. Yoksa hayatta başarılı olmanız mümkün değildir.

Otlakçı

Otobüse arkadaşından sonra binip yalandan cüzdanı çıkartırmış gibi yaparak "ya dur ben vereyim" diye karşısındakini kandırdığını zanneden zavallılar. Evet zavallısınız, kendilerini çok zeki sanırlar oysa herkes onların pis bir otlakçı olduğunun farkındadır. Her yerde bütün olan biten maddiyatı üzerinize yıkmaya çalışırlar. Aslında her şey yapmak isterler. Yemek, içmek, gezmek vs. Ama bunları kendilerine yaşatacak bir enayi ararlar. Peki aradıkları enayiyi bulurlar mı? Dikkat edin ben birkaçının bulduklarına şahit oldum ne yazık ki. :(((

Satışçı

Ah bunlar yok mu sizden daha iyi sömürülecek birini buldu mu anında satar. Güle güle demeye bile fırsat kalmaz. Siz onu sahici dost zannedersiniz bir bakmışsınız hop uçuvermiş. Karşı taraftan umduğunu bulamazsa hop yanınızda bitiverir. Ve geldiği yeri de kötülemeyi ihmal etmez, tabi yerseniz. Malesef ki bu tip insanları genellikle yaşayarak tecrübe ederiz. Ve yine malesef ki satılmanın acısını da kolay kolay unutamayız.

Rekabetçi


Bu insanlarla değil arkadaş olmak aynı ortamda bulunmak bile zordur. Kendinizi amansız bir yarışın içinde bulursunuz. Okulda, iş yerinde, sosyal hayatta hep sizle yarışır. Sizin giydiğinizden daha iyi daha pahalı kıyafet alır. Sizin arabanızdan daha iyisini alır. Daha iyi bir ev, daha iyi bir eğitim, kariyer vs. Tam manasıyla çıldırtır sizi. Sizde bazen bu amansız ve gereksiz yarışa dahil olursunuz. Benim size tavsiyem bu insanları hayatınızdan çıkarın. Eğer çıkaramıyorsanız yarışmayı bırakın. Ondan bir adım geride yürüyün ki sizle yarışacak bir şey bulamasın ve kendine rakip olarak başka avlar arasın.

Tembeller


Tembel insan deyince hemen kafamda şekillenen resim, rahat bir koltuk karşıda televizyon, cips çekirdek kola :) Bu insanların hiçbir şey yapmaya taakatleri yoktur. Full yatışçı olan bu adamlar sizin yaşama sevincinizi alır ve ulaşamayacağınız bir yere bırakır. Dikkat ederseniz bu insanların önemli bir kısmı aşırı kilo ve obezite ile uğraşır. Eee ne demişler.

Harekette bereket vardır.

Hep Haklı Olanlar


Offf şimdiden daraldım. Bu insanlar her şeyi bilir, her şeyin en doğrusunu yapar. Düşünceleri, fikirleri tartışılmaz derecede yüce ve kutsaldır. Hep yol gösterici olurlar. İyi bir hayati tecrübeye ve bilgi birikimine sahiptirler. Asla hata yapmazlar. Hatta hata yapanlarının hatalarını düzeltirler. Onlar toplumun biricik önderleridir :)))) Tabi yerseniz. Aslında bu insanlar hiçbir halttan anlamaz, hiçbir şeyi bilmez, hiçbir eğitim yada bilgi birikimine sahip değillerdir. Kendi cahilliğinin farkında olmayan bu asalak canlılar toplumda söz sahibi olduklarını zannederler. Gerçekte onları kimse kaale almaz. Popüler bir söz var ya "yav he he" :)) aslında olan sadece budur. Lakin kendisi farkında değildir. Bir özdeyişle daha açık konuşmak gerekirse;

Bir işi bilen yapar, az bilen yol gösterir, bilmeyen eleştirir yapamayan çamur atar.

Dedikoducular


Bu insanlar sürekli dedikodu yaparak ondan ona laf taşır. Çevresinde olan biteni iyi süzerek kendine malzeme toplar. Size tavsiyem bu insanlarla muhatap dahi olmayın. Sizin ağzınızdan çıkan her kelimenin en az beş misli farklılaştırılmış halini gider sağda solda utanmadan anlatır. Gerçi dedikoducunun lafına kimse itibar etmez. Ama yine de hakkınızda oluşabilecek kötü bir intiba canınızı sıkmaya yetebilir.

Eşek Şakacılar


Şakacı olmak iyidir bende şaka yapmayı severim. Ama her şakanın da bir dozajı olması gerek yahu. Şaka yaptığın kişinin canı acıyacaksa ya da rezil rüsva olacaksa buna ancak eşek şakası denir ve inanın bana dostlar hiçte komik değildir. Siz siz olun canınız yanmadan ya da rezil rüsva olmadan eşek şakacılardan ve nerede nasıl davranacağını bilmeyenlerden uzak durun.

Yalancılar


Bunu en sona sakladım. Zira assolistler en son çıkar. İkili ilişkilerin en başında dürüst olmak gerekir. Eğer bir kişi dürüst değilse kendisine olan güven sıfırlanır. Onunla hiçbir şey görüşmez ve konuşmazsınız. Yalancılar sürekli yalan söyleyerek toplumsal hayatta tutunmaya çalışır. Ama şüphesiz "yalancının mumu yatsıya kadar yanar." Sonunda ise yalancının yalanları birer birer ortaya çıkınca ya ortada kızarmış bir surat ya da sarpa sarmış bir hayat kalır. Çünkü yalancıları hiç kimse sevmez.

Sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Sizde benimle aynı fikirdeyseniz ya da ekleyeceğiniz bir şey varsa yorum kısmında sizi bekliyor olacağım.

Saygılar, Sevgiler, Selamlar.

Yorumlar

  1. Bir de aşırı kontrolcü tipler var ki kelimenin tam anlamiyla insani luzumsuz gererler. Birlikte yapmaya çalistiginiz etkinliklerde hep onun planina uyarsiniz. Bulustugunuz yeri dahi o belirler. Onun dedigi yer degilse acisini mutlaka cikarir. Dakikasinda orada olmak zorundasinizdir. Bu tipler de insani yorar. Fakat seviyorsaniz katlanirsiniz.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksik kalanı tamam ettiğiniz için teşekkür ederim. Siz aşırı kontrolcü birine katlanıyorsunuz galiba :) Allah mutluluğunuzu daim etsin.

      Sil
    2. Eski bir dostum. Bu zor yonu disinda oyle iyi ozellikleri var ki katlanmaya deger:) Kimse mukemmel degil. Fayda zarar durumuna bakmak lazim. Bir insan cogunlukla zarar veriyor ve üzüyorsa hayatindan cikartman gerek.

      Sil
  2. Faydalı bir yazı olmuş :D Bende biraz tembelim fakat o kadar çok zayıfım ki çünkü yemek yapmaya bile üşeniyorum. Birde hayat şartları diyelim çok yordu bizi. Hayatımda bu insanların hepsi var diyebilirim. Enerjimi sömürmüyorlar fakat hayatımızdan da çıkaramadığımız insanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman sizin durumunuz biraz sakıncalıymış hayatınızdaki bu insanlarla yaşamak baya zor olmalı yorumlarınız için teşekkürler :)

      Sil
  3. en kötusu otlakcilar. Helede sigaranin boylesine pahali oldugu bi donemde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) sadece sigara yüzünden hayatınızda otlakçı varsa sigarayı bırakmanızı tavsiye ederim hem sıhhat bulur hemde otlakçılardan kurtulursunuz :)

      Sil
  4. en tahammül edemediği egoist ve karamsar tipler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en çekilmez tiplerden biridir insanın yaşama sevincini bitirirler :)

      Sil
  5. Ama ben Tembelim. Kilo alamayan türdenim. Cipsler çok sivilce yapıyor bende tüketim sınırlaması koydum ^.^ Ve en pratik çözümleri Tembel insanların bulduklarını da biliyor musun? Tembeller daha fazla tembellik yapmak için zekalarını kullanan insanlardır tabi erkekler fiziksel ve psikolojik baskı kurarak ev halkını bezdirebilir o ayrı.(Ailemde öyle tipler de var da)
    Hep haklılığa gelirsen ^.^ Bu cümleyi ben kendi kendime kullanmam ama karşımda ki insanların beni sürekli bu sözle onayladıkları olmuştur. Durum bu olunca yazdıkların biraz .....hmmm doğru kelime ne olabilir ki acaba! Taraflı olmuş.
    Her zaman derim, hayat deneyimlerden oluşur ama madalyonun sadece iki yüzü yoktur ^.^
    Bana bunca şeyi yazdıran yazın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) paylaştığım yayının hayatınızda yer sahibi olmasına sevindim. Ve yazımı pür dikkat okuyup bu kadar uzun yorum yazdığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  6. Her tipten insan var hayatımda..Okudukça aklımda birisi şekillendi çünkü..Egoist ve hep haklı olanlar pek haz etmediğim tiplerdir..Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende hep haklı olanları sevmem çareyi buldum ama muhatap dahi olmuyorum.

      Sil
  7. Bu çeşitli insanları fark ettiğimiz ana kadar zararlarından nasibimizi alırız. Ha, biz mükemmel miyiz? Mutlaka bazı doğru bildiğimiz yanlışlarımız olabilir. O halde bize yapılan uyarılardan sonra düşünüp, bizim de teyit ettiğimiz yanlışlarımızı düzeltmeye çalışmalıyız. Kalabalık ortamlarda değilim artık ve sade bir hayata geçene kadar elbette bu maddelerdeki tiplerle karşılaştım. Onlardan; yine onları kırmadan elimi eteğimi çektiğimi ya da birdenbire ilişkimi kestiğimi hatırlarım. İnsanı çökerten her şey zararlıdır. Onları kendileriyle bırakmak en güzeli. Tespitleriniz çok yerinde. Düşüncenize ve kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Zaten en önemli olan bu tarz insanlardan kavga etmeden, üzmeden, üzülmeden ayrılmaktır.

      Sil
  8. Ben biraz karamsarım, eskiden ne kadar çok gülerdim. Hayat şartları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başınıza gelen olumsuzluklar sizi karamsar yapmıştır diye düşünüyorum. Hiçbir şeyi dert etmeyip yine eskisi gibi hayata gülebilirsiniz bence

      Sil
  9. O zaman etrafımızda kimse kalmayacak. Herkes de bu özelliklerden bir parçada olsa var. Keyifle okudum. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğri oturup doğru konuşmak gerekirse evet haklısınız. Herkes de azıcık ucundan da olsa bu kategoriye dahil oluyor. O zaman benim gözüme batan aynı kişide bunlardan bir kaçının olması. Teşekkür ediyorum.

      Sil
  10. Yalancıdan cektigim kadar birseyden cekmedim sanirim. Yalancılar aynı zamanda, egoist, tembel, rekabetci, otlakcı, satışcı ve her konuda haklı oluyor. Ahh muhterem eski kayınvalidecigimi hatirladım 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden annem içki kötülüklerin anası derdi :) Bence kötülüklerin anası yalan söylemektir. Evet haklısınız sizn bakış açınızdan hiç bakmamıştım. Yalan konuşan kendini kurtarmak için yalanları bir bir yumurtlayacağından her zaman haklı olur 😄😄

      Sil

Yorum Gönder

Yazı ile alakalı yorum yaparak değerli fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkürler.

Bizi Takip Edin